نسخه موبایل گوگل کروم ویژگی‌های جذابی دریافت می‌کند (۶ تیر ۱۴۰۳) آیا مصرف پنیر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد؟ + پاسخ محققان اولین لپ‌تاپ‌های ایسوس با پردازنده رایزن AI 300 کی عرضه می‌شود؟ گرما چطور بر مغز و رفتارهای شناختی ما تأثیر می‌گذارد؟ چرا برخی هرگز به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) فراگیری دانش سیاسی و توسعه‌یافتگی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد
سرخط خبرها

چرا هنرمندان در حال کوچ از اینستاگرام هستند؟ | پای هوش مصنوعی وسط است

  • کد خبر: ۲۳۲۷۷۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
چرا هنرمندان در حال کوچ از اینستاگرام هستند؟ | پای هوش مصنوعی وسط است
نقاشان، عکاسان و هنرمندان برای سال‌ها در اینستاگرام حضور پر رنگ داشتند تا نمونه کار‌های خود را به اشتراک بگذارند و بیشتر دیده شوند. اما اکنون، بسیاری می‌گویند که قصد دارند این پلتفرم را ترک کنند تا از استفاده شرکت مادر ایسنتاگرام یعنی «مِتا» از هنر آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود جلوگیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز - بسیاری از هنرمندان در اعتراض به این حرکت اینستاگرام اعلام کرده‌اند که قصد دارند به پلتفرم «کارا» (Cara) نقل مکان کنند که یک برنامه فراهم آورنده نمونه کار برای هنرمندان است و پست‌ها و آموزش‌های هوش مصنوعی را ممنوع می‌کند. هنرمندان ناراحت هستند، زیرا یکی از مدیران متا در ماه می‌ اظهار داشت که این شرکت پست‌های عمومی اینستاگرام را بخشی از داده‌های آموزشی خود می‌داند. چند هفته بعد، این فرد با گفتن این جمله که از ۲۶ ژوئن از پست‌های هنرمندان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌شود کاربران در اروپا را بیشتر متعجب کرد. نکته جالب اینجاست که هیچ راهی برای جلوگیری از این کار در اینستاگرام فراهم نشده است.

هر روز تنش بین سازندگان محتوای آنلاین و شرکت‌های هوش مصنوعی در حال افزایش است. در حال حاضر، تقریباً هر چیزی که به صورت عمومی در اینترنت ارسال می‌شود، یک فعالیت برای آموزش هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود. محصول نهایی این کار نیز این پتانسیل را دارد که جایگزین افرادی شود که داده‌های آموزشی را ایجاد کرده‌اند که شامل نویسندگان، نوازندگان و هنرمندان تجسمی می‌شود.

هنرمندان می‌گویند که احساس ناتوانی می‌کنند و از یک طرف آن‌ها به اپلیکیشن‌های متا برای بازاریابی خود نیاز دارند، اما نمی‌توانند از تبدیل‌شدن کارشان به خوراک هوش مصنوعی جلوگیری کنند. برخی می‌گویند که در حال حاضر در آستانه از دست دادن معیشت خود هستند.

جینگا ژانگ، بنیانگذار «کارا، می‌گوید که این اپلیکیشن در هفته گذشته از حدود ۴۰۰۰۰ کاربر به ۶۵۰۰۰۰ نفر رسیده است. این برنامه پنجمین برنامه اجتماعی پر دانلود در فروشگاه اپل لقب گرفت، و مشخص نیست که آیا این کوچ دسته جمعی هنرمندان روی متا تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در حال حاضر، بسیاری از هنرمندان احساس می‌کنند تنها قدرت واقعی آن‌ها تلاش برای محافظت از آثاری است که در آینده تولید خواهد شد.

ایوا ردامونتی، یکی از هنرمندان شناخته‌شده اینستاگرام، می‌گوید که چهار یا پنج جایگزین برای اینستاگرام به او معرفی شده، اما ارزیابی اینکه کدام اپلیکیشن می‌تواند به بهترین شکل علایق او را پوشش دهد دشوار است. بن ژائو، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه شیکاگو، می‌گوید بار‌ها شاهد بوده که اپلیکیشن‌های متعددی با وعده‌هایی که به آن‌ها عمل نمی‌کنند، کاربران را جذب می‌کنند. او می‌گوید که برخی از این پلتفرم‌ها که قبلاً مکان امنی برای کار هنرمندان بوده است تبدیل به آموزش اصلی هوش مصنوعی شده است. ژائو و پروفسور هدر ژنگ با همکاری یکدیگر ابزار Glaze را ایجاد کردند که به محافظت از آثار هنرمندان در برابر تقلید هوش مصنوعی کمک می‌کند و در اپلیکیشن Cara قرار دارد.

صفحه پرسش‌های متداول در پلتفرم Cara می‌گوید هنرمندان اجازه ندارند آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی را تا زمانی که «مسائل اخلاقی و حریم خصوصی داده‌ها» حل نشده است به اشتراک بگذارند. این شرکت از فناوری تشخیص واقعی یا ساخته شده توسط هوش مصنوعی یک شرکت هوش مصنوعی به نام Hive برای اسکن این آثار استفاده می‌کند و هر تصویر آپلود شده واقعی را با یک برچسب با عنوان «غیر هوش مصنوعی» یا NoAI برچسب‌گذاری می‌کند. با این حال، هیچ راهی برای جلوگیری از گرفتن این تصاویر توسط شرکت‌های آموش دهنده هوش مصنوعی وجود ندارد.

برخی از هنرمندان می‌گویند که هوش مصنوعی در حال حاضر بر نتایج نهایی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

زمانی که کلی مک کرنان، هنرمند و تصویرگر اهل نشویل، بیش از یک دهه پیش به فیس بوک و اینستاگرام پیوست، اپلیکیشن‌ها به سرعت به بهترین مکان برای یافتن مشتریان تبدیل شدند. اما به گفته او، از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، درآمد هنرمندان ۳۰ درصد کاهش یافته، زیرا تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی در سراسر اینترنت پخش شد. او می‌گوید یک روز چندین هنرمند نام خود را در گوگل جستجو کردند و اولین نتیجه یک تصویر هوش مصنوعی به سبک کار آن‌ها بود. آن‌ها می‌گویند حرکت جدید متا برای تعلیم هوش مصنوعی خود از آثار آن‌ها ضربه آخر بوده است.

مک کرنان به همراه دو هنرمند دیگر اکنون از شرکت‌های هوش مصنوعی از جمله Midjourney و Stability AI شکایت کرده‌اند.

کاربران هنگام استفاده از برنامه‌های متا، مطابق با خط مشی رازداری و شرایط آن، با خط مشی‌های هوش مصنوعی متا موافقت می‌کنند. سالبرگ گفت که برای اولین بار در حدود سال ۲۰۱۱ به اینستاگرام پیوست. اولین مدل تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی نیز توسط DALL-E ساخته شده توسط شرکت OpenAI، در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

توماس ریچاردز، سخنگوی متا، می‌گوید که این شرکت گزینه انصراف برای فراهم نکردن آثار به هوش مصنوعی ندارد. او البته تاکید می‌کند: «بسته به محل زندگی افراد، آنها همچنین می‌توانند با استفاده از اطلاعات شخصی خود برای ساخت و آموزش هوش مصنوعی مطابق با قوانین حریم خصوصی محلی مخالفت کنند.»

جان لام، هنرمند سازنده بازی‌های ویدیویی می‌گوید ساعت‌ها به دنبال راهی برای انصراف از استفاده هوش مصنوعی از آثار هنرمندان در اینستاگرام بوده است. او در نهایت فرمی را پیدا کرده، اما متوجه شده فقط برای کاربران اروپایی قابل اجرا است، که دارای قانون حریم خصوصی گسترده است. لام می‌گوید که از متا و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی احساس خشم و عصبانیت بسیار زیادی می‌کند. او می‌گوید: «این شرکت‌ها چهره واقعی خود را نشان می‌دهند. آن‌ها یک وعده دروغ به ما فروخته اند، و آن این بود که رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و خانواده شما ساخته شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا آنچه را که دارید به اشتراک بگذارید. حالا یک دهه بعد، این پلتفرم برای استفاده آن‌هاست که بتوانند داده‌ها را برای آموزش خود جمع آوری کنند.»

مک کرنان می‌گوید او و دیگر هنرمندان امیدوارند که با شروع پرونده‌های قضایی بزرگ، بر شرکت‌های هوش مصنوعی فشار بیاورد تا سیاست‌های خود را تغییر دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->